2014-04-23

Babbel

Fick leverans utav min favorittidning idag.
Babbel.
Min syster som har Down Syndrom och hennes
kompisar på dagcenter, producerar denna tidning sedan många
år tillbaka (har skrivit om den förut här på bloggen)

En av tjejjerna som har gjort Klok-boken 
(som jag åxå skrivit om tidigare)
Här är nåt klokt som hon skrivit.

-Visst är den väl bara för bäst?

2014-04-22

Laila på besök




På skärtorsdagen hade vi finbesök i butiken.
Laila Wikström och hennes man kom förbi på 
en spontanfika.
Laila är konstnär och målar fantastiska motiv.

Hon ställde ut sina alster under Konst-rundan
som gick av stapeln här i Gästrikland i helgen.
Hon höll till i det underbara lusthuset vid
Mackmyra Herrgård här i Valbo.
Hann tyvärr inte besöka henne, då jag var bortrest
hela påsken. Men i Augusti får vi träffas igen, på Formex.


 Jag säljer hennes vykort i butiken.
Älskvärda.
Dom har ofta en liten rolig knorr med 
kvinnor och vikt i fokus många gånger.



 Säljer även hennes kokböcker.
Superfina och inspirerande
och med Lailas fina målningar därtill.

 Present-tips-varning!

 Kraaaaam

2014-04-16

Glad Påsk-tider



Påsktider
Skärtorsdag                                 11-15
Långfredag                                   Stängt
Påskafton                                      Stängt 
Påskdagen                                     Stängt
Annandagpåsk                            Stängt



Önskar Er alla en riktigt Glad Påsk

2014-04-15

Lite mer Amsterdam.....

Ja, jag skulle kunna fylla den här bloggen till bredden
med bilder från butiker i Amsterdam.
Precis som när vi var i Bryssel, så är det en fröjd
att få gå omkring i dessa butiker.
-Å det kryllar av dom!









Den här hugg-kubben funkade inte heller som
handbagage.....

 Underbara skåp med små söta lådor....

 Spiselkrans/Bordsben?

 Fickur/BigBen?

 Underbart vitrinskåp med skjutbara dörrar....

 Å såna här skåp kryllar det av.....




 Gamla väskor var nått som vi såg överallt..........



Rutschbana i trä.
Vackert med kanske lite opraktiskt.
Inge kul med stickor i skinkan.... hihi

KramKram

2014-04-14

Amsterdam

 Var till Amsterdam för några veckor sen.
Hade aldrig varit där förr.
Vilken stad!
Föll pladask för den stan.
Alla vackra hus, alla fina kanaler.
God mat och trevliga människor.
Och alla cyklar
Och alla fina inredningsbutiker.
Här är några bilder ifrån en utav dom....
Ägdes utav en man med rouge på kinderna.
Man ska se allt.....


 Louis Vuitton-väskorna hade jag kunnat köpa allihop!
(Men dom var lite dyra)

 Antikt, vackert porslin.




 Super-sur över att det här skåpet inte gick ner 
i resväskan...... :-(





 Moore to come soon.....







2014-04-12

Flowers.............

 Fått hem såna här fantastiska vita papegoj-tulpaner....

 Lite olika murgröna.....

 Olivträd..............

 Olika kökskryddor......

 Fantastiska rosor och liljor.............
Åsså lite fina påskliljor (outslagna dock).

Välkommen in och njuuuut!

2014-03-30

Påsk-doft

Fått hem Klintas massageljus
i påsk-doft.
Lilja.
Luktar fantastiskt.
Den perfekta ge-bort-presenten till påsk!