2014-10-23

"Poat" lite i butiken.

 Madde och jag har pysslat lite i butiken...
Flyttat om
Packat upp
Städat
Spikat och Skruvat.

 Ena väggen i "visningsköket" har fått
en liten uppfräschning bland annat...

 Lite blandat med nytt och gammalt.


Det är så himla mysigt att gå omkring och flytta på
saker.
Poa, som det heter. Mitt favvo!

2014-10-22

Happy Mugs-familjen har vuxit.


 
 Då har vi fått hem lite mer utav 
Happy-Mugs-serien.

 Skedar......

 Med olika färger....

 och mönster......


 Åsså Travelmugs.
Extra förstärkt porlin för hållbarhet för både
stötar och kyla (eller värme)
Med Silicon-lock.
Suck så sött!

 Termosarna har åxå anlänt.
Får hänga med på nästa 
plocka-svamp-tur tror jag....

2014-10-21

Is-skrapor

Nu har vi fått hem supersöta is-skrapor med
fina motiv på.

 Ja, snart är det dags att börja skrapa rutorna på bilen....

 Å varför inte göra det med lite klass?

Så söta!
-Present-tips kanske?

Mynteserien i "Så mycket bättre"

Fick ett mail ifrån min leverantör, Ib Laursen häromdagen.
Dom har även i år fått vara med och duka
upp med sitt fina porslin från Mynte-serien
i mitt favvo-program
Så mycket bättre!
 
-Så håll ögonen uppe......
-Alltid lika kul att känna igen nåt från TV!

2014-10-20

Lite mer Capri...............

 Åsså har det kommit lite mer Capri igen.
Påfyllning av det fina linnet....


 
Åsså kom den här fina tröjjan.


 
Å lite mer påfyllning av dom här populära byxorna....

Å dom här fina bootsen kom igen, trots att
dom hette slut....
Endast några fåtal. Men ändå.
Nu finns dom igen.

KramKram

2014-10-19

Pappas gamla skåp


I somras hittade jag min pappas gamla linneskåp som han
köpt på loppis när han var typ 19 år.
Det är i ek men han målade det vitt.
När mamma och han flyttade ihop hamnade det i
mormor och morfars lada i fäbon och där har det stått sen dess.
Fyllt med en massa bråte.......
 
Nu har det fått flytta in i butiken och för tillfället får
Lilja-porslinet bo i det.
Visst är det väl lite extra fint när det finns lite kuriosa i nått
man har?

2014-10-18

Rent och lukta-gott

 -Ska man tvätta, ska man tvätta med klass! hihi.
Laura Ashley´s tvättmedel och sköljmedel.
Luktar fantastiskt gott och ser 
väldans lyxigt ut i tvättstugan.

Durance har åxå en tvättserie.
Tvättmedel, Sköljmedel och strykvatten.
Med Lavendel-doft.
Åxå en lyx-känsla i tvättstugan.

 Durance oliv-serie med Duschkräm, Duscholja,
Reptvål och Bodylotion är såååå himla bra.
Doftar gott, återfuktar och är super-drygt.
(ett plus i kanten är att dom numera har 
en pump i Duschkrämens flaska. -Vips, va enkelt det blev.)

 Durance har en annan serie som jag gillar skarpt.

 Vi har fyra olika dofter hemma i lager.

 Handtvål, Handkräm, Hårdtvål och Bodylotion.

 Åsså måste jag ju tjata om
Gysinges äkta linolje-såpa.
Den är ju så himmelens bra.
Den funkar till allt.
Biltvätt,
Fläckborttagning,
Blötläggning,
Handtvätt, 
Golvstädning,
Rengör, återfettar och luktar som
på den gamla goda tiden.