2010-09-19

Svamp-tider

Åkte en sväng till skogen idag.
Skulle bara kolla läget på "mina ställen"
Såg lite rassligt ut förra veckan, men........
Det visade sig att det var rena rama Svamp-Tsunamin i skogen.
Hittade hur mycket som helst.
Tyvärr hade jag bara lill-korgen med mig.
Så jag fick tänka till lite.....
Det blev till att fälla ut paraplyet i baksätet på bilen,
sen fick jag gå och tömma svampen där.
Kände mig rätt smart att jag kom på den
geniala idén.
*** Nu har jag plockat svamp så det räcker till
"Kura Skymning"
som är planerad i slutet av oktober.
Inbjudan kommer snart......

5 kommentarer:

Ewa sa...

Hej vännen,
ja nöden har ingen lag...det gäller att va uppfinningsrik!! O det är du, haha!
Har inte varit ut o letat efter svamp än men nu blev jag sugen...
Låter mysigt med "kuraskymning"...
Kram o gonatt
Ewa

Lisentott sa...

Hittade också lite svamp. Såg att du hittat massa stora fina! Kul! Svårt att hitta områden när man inte kommer från stan. Hmm, man vågar ju sig inte ut i vilken skog som helst. :P Smart idé med paraplyet!

Unknown sa...

Det var ju en genial idé!! Härligt att hitta ett sånt bra svampställe! Ha det så gott. Kram Lenita

Estetikkliniken i Gävle Stockholm sa...

Gud vad härligt, jag vill också med och plocka gulingar! Men du talar väl inte om de hemliga ställena gullet;)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hallojsan!
Jag tycker du var supersm...jag menar du är ju kvinna;-) Guu vad mycket svamp! Här är det ingen mer än jag som tycker om svamp, så det blir inte så många turer i skogen för den sakens skull.

Vilka härliga interiörbilder du visar i förra inlägget. Jag gillar också stenväggar.

Ha det så fint!
Kram,
Regina