2011-05-04

Vårpremiär i Gysinge

I söndags trotsade jag och min kära svägerska, Carina
det tok-kalla vädret och drog till Gysinge.
Centrum för byggnadsvård
hade sin årliga säsongs-premiär.
Det var soligt och svinkallt.
En märklig kombination...........
Här kommer lite bilder därifrån.......
Så vacker dukat bord med mina
favvo-tallrikar.
Handgjorda såklart!
Svindyra såklart!
:-)
Å i det vackra köket vävdes det Rips-mattor.... Såhär fina......
Gysinge´s egna Ingela i målartagen med
man från Gävle museum.....
Vågade inte knäppa kort inne i butiken, men
så här ser dörren ut iallfall.....
;-)
Här kokades det slamfärg.
(tror jag) :-O
Underbara utemöbler som är nytillverkade
i gammal stil.
(gillar dock inte färgen, för blått för min smak)
Men grönt sörni!
Det är grejjer det..............
Fina farstukvistar på rad.
Carina och jag tog en fika lite längre bort vid dom
här gamla längorna.
Hade en jättefin dag och vi stannade vid
några loppisar åxå och fyndade lite.
Me Like!
***
KramKram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja,nog var den gröna snyggare. Kanske nå´t för altanplanket i fäbon ??? Kram

Anonym sa...

KUL där jobbar min sambo, man får fota där inne oxå!
vackra men dyra saker