2012-05-09

En gammal handelsbod.


Lite bilder från Handelsboden
i Gamla Linköpings Stad.


Utanför......



Och innuti.......
Massor med vackra saker som bevarats
från den gamla tiden.....


Tyvärr så var nästan inget till salu..............


Men det var en upplevelse att få gå omkring härinne......


Det gör vi gärna om...............


Missade att knäppa kort på en skylt där
det stod:
-Spottning förbjudet!


Många av dom här burkarna och förpackningar
har jag faktiskt en del utav i min lilla butik.
Men dom är inte heller till salu.....



-Hur söt är inte den här Läkerol-apparaten?

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart!! Det härliga är att vi har liknande på hemmaplan i Furuviksparken, där finns en gammal lanthandel som jag hyrde för min firma för några sommrar sedan. Inredningen är nästan exakt som den du visar :)Tom läkerolautomaten finns. Älskar gammla fina saker!!, Ta en tur förbi lanthandeln, jag har hört att den ska vara uthyrd i sommar också. Kram Linda S