2012-11-12

Morberg lagar husmanskost

 
Nu har jag fått hem Per Morbergs nyaste bok.
Morberg lagar Husmanskost.
Den perfekta julklappen till vem som helst.
Boken är fylld av vackra bilder och inspirerande
recept från korvstroganoff till Lammstek.
Kostar 279kr.

 
Bara tok-älskar den här mannen.
En fröjd att se honom rumstrera runt i sitt kök.
 

 
Min make kunde för bara två år sen, på sin höjd
koka ägg och fixa makaroner och falukorv.
(har varit ett ständigt mobbande om detta genom åren)
 
Men på senare tid så har han intresserat sig för att laga mat.
Googlar recept och lagar till fantastiska maträtter numera.
I början var det rätt mycket svärord och "hot om McDonalds,
för den här jävla såsen/riset/köttet går det åt helvete med...........
Faans jävla skit!
Å vår spis/ugn har fått höra ord som jag inte tänker skriva här......
 
Men numera (som idag tex) väntar han oftast med
middag på bordet när jag kommer hem från butiken.
-Me sooooo Like!
Å den här boken hamnar självklart i hans händer......
-Lycka till Lasse!


2 kommentarer:

Lantligt i Smultronbacken sa...

Härligt!
Då finns kanske hopp om min karl med;) Han skulle verkligen behöva den boken och Morberg gillar han dessutom.

Kram Teres

Madame Nyberg sa...

Håller tummarna Teres.
Det är såååå skönt att han äntligen har vaknat. Synd att det blev då barnen redan flyttat hemifrån.....
Men bättre sent än aldrig.....
KramKram