2012-05-10

Från Förr......


En vandring i Gamla Stan i Linköping.
Många hade klätt sig i gamla tidsenliga
kläder.
Jättemysigt att gå omkring och se på
dessa fina.

 

Tänk ifall Gamla Gefle kunde härma
lite utav det här.....


Torghandel.

 
När handlade du växter av en man i
stråhatt senast?


Matilda utanför den gamla polisstationen....

 
Polisuniformer från förr till nu.....


Den här skylten har jag aldrig sett förr......



Bild på hur polisen tog hand om fylle-hundarna förr.
I skottkärran.
Passande tycker jag......



Gammalt Repslageri.


Kolla va fina dom är............
Jag var bara tvungen och gå fram och fråga ifall jag
fick knäppa ett foto på dom.....
-Å det fick jag!

 
Fikade med mina fina släktingar
på Dahlbergs Café
Å ja, vi se en skymt utav Ragnar själv.
(men jag vågade inte fota honom)
-Jättegoda hallonbakelser.

1 kommentar:

Pettiwoman sa...

Åhh nu dyker gamla minnen upp =)
Har ett gammalt ex från Linköping och på vår andra dejt tog han med mig till gamla Linköping. Supermysigt ju!

Kram