2011-01-27

Lite kök mm........

Det här köket ska jag ha när jag blir stor........
Bild från en fantastisk butik i New York................... Lite kök.................. Som köks-ritare så har jag en tvångstanke att alltid se kök i ergonomisk synpunkt. Alltså: 1/ Alldeles för lite arbetsyta mellan vask och spis. 2/ Ingen avställningsyta till höger om spis. *** Men är det så här vackert så är det väl ingenting att reta upp sig på.............. Mer kök.....................
Å mer kök......................
Det här köksbordet påminner om mitt eget.
Jag älskar sånt här "från-naturen-stuk"
Den här bilden får mig att få en sån där känsla
av att jag vill stöka till lite.
Avskyr när det är sådär utmätta avstånd
mellan skålar mm.
Håller ni med?
Men spisen, visst är den underbar?
Eller ska man säga spisarna?

1 kommentar:

Ewa sa...

Oh vilken härlig köksinspiration!!!
Jag blev alldeles betagen i den rosa "vattenbehållaren" på en bild....Ewa loves!!
Ha en fin dag
Kram
Ewa