2012-11-13

Gamla Böcker.....

 
Lägger ut några bilder på några vackra böcker.
(mycke böcker på bloggen nu......)

 
Jag älskar gamla böcker.
Dom ska vara minst från 1800-talet.
Dom är sååå vackra.
Texten från förr är så tjock, att man kan känna
bokstäverna med handen.
 

´
 
Och typsnitten är underbara.

 
Synd att bok-konsten har slocknat.
Nu är det ju nästan bara plastikt och pocket.....
Åsså dom där Ipod-böckerna....
(fast jävligt praktiskt med dom förresten)

 


 
 
Har samlat på mig massor med gamla böcker genom året.
Många är biblar och betrakteleser och jag älskar Familjebiblar.
Jag har nog ett tiotal och alla är sååå vackra.
Och jag bara älskar alla bäcker som är dedikerade.
Skrivet med snirkliga omsorgsfulla meddelanden
med riktiga gamla bläckpennor.......

 
När böckerna är i riktigt dåligt skick, hamnar
dom som dekaration på ljus, tändsticksaskar, tavlor mm.
Återvinning - Javisst!


 
KramKram

1 kommentar:

Lantligt i Smultronbacken sa...

Och doften av dessa gamla böcker är härlig, någon blandning av läder och snus;) Hur nu det kan dofta gott:))

Kram Teres