2009-05-08

Golf

Jag är ju som jag tidigare berättat en tvättäkta golf-änka.
Var inte så himla kul för 17 år sen när vi precis fått våra
tvillingdöttrar med kolik......... men med åren har jag vant mig
och nu när barnen är större och är mer eller mindre självgående,
har jag inget emot att min kära make tillbringar stor del av sin
tid på golfbanan nu för tiden.........
Härom sistones var han med sina goda vänner till Dublin
och firade in årets golfsäsong.
-Vilken lycka för dom stackars satarna...... ;)
Han var helt lyrisk när han ringde hem och bubblade om
vilka fantastiska banor dom spelat på.
-Ja, ja, vi får säga så.....................
Ja, som ni hör så är jag inte nån stor golf-fan men det var
rätt kul när karl-sloken visade lite bilder från resan.
Irland är ju ett fantastiskt vackert land och
när jag såg dessa två kort kände jag att det
är dags för golfen att träda in i min lilla blogg-värld....
Helt otrolig att man kan vid ett utslag kan få titta ut till höger
och se havet åsså till vänster ligger en kyrkogård.
Stort!
Antar att det är varje golf-galnings dröm att få
lägga sin sista vila här............
Han berättade åxå om en golfbana som dom spelade på som
endast accepterat män på golfbanan åsså var det några
kvinnor som levt lite bambas om detta och tagit detta
inför rätta där ägaren hellre valde att stänga golfbanan än att
låta kvinnor spela på banan.
Efter lite advokat-lall kom man överrens om att kvinnor
skulle få spela på banan 1 gång om året.....
på julafton.
-Vad ska man säga?
Kram-Kram på Er
Förresten, imorgon ska jag blogga om mitt fina nya zink-bad-kar

1 kommentar:

Unknown sa...

På julaftonen!!?? Hmmm.. En enda dag!? Härliga bilder därifrån!! Ha det så gott. Kram Lenita