2009-05-21

Tillfälligt Café

Oj vilken dag!
Va roligt jag haft idag.
Vi hade lite extraöppet här på gården idag och
det var massor med folk här.
Jättekul!
Minus i kanten för Cafét härintill som hade stängt idag.
Kom in mycket folk som var fikasugen och besviken på
att cafét inte var öppet.
Fick en snilleblixt och tog fram hembakade bullar från
frysen, laddade kaffekokarna åsså öppnade jag
ett eget litet café.
(Tur att man har förflutet inom restaurang och café-branchen)
Hade inge mjölk till kaffet och barnen fick hålla till
godo med Fun-Light-saft.
Men kunderna/gästerna verkade rätt nöjda ändå.
Folk satt lite här och var och fikade här i butiken.
Känns så himla bra med visningsköksdelen såna
här gånger.
Hade nästan 40 fika-gäster här idag!
Tack alla underbara kunder för att Ni
förgyller mina dagar.
(lite extra-tack för dig Birgitta,
för att du fyller mina energi-källor)
Å Förlåt Anna, att jag inte hann med
dig riktigt när du var in..............
Kram-Kram

4 kommentarer:

Unknown sa...

Låter som en härlig dag det där! O vilken bra idé du fick att fixa fika själv. Vilken härlig somrig bild! Ha det så gott. Kram Lenita

hagagården sa...

Men vilken bra idee du fick,kul att du hade så mycke folk som fikade.
kram
ninni

Levindas Värld sa...

Hej!!

Ja det var full rulle hos dig igår, va skoj :)

Påhittiga du som fixar och donar så att gästerna får sitt efterlängtade fika, du är väl för gullig du...hihi!

Ingen fara med mig inte, jag tittar in en annan dag jag så kanske jag får bjuda dig på lite fika för en gångs skull *ler*

Va roligt att dagen var så lyckad för dig, mysigt med genomströmning i NYBO - det är ju så trevligt område.

Ha nu en riktigt härlig helg, själv ska jag spendera min på jobbet.

KRAM!

Zhannah sa...

Å vad mysigt! Synd att jag jobbade igår annars hade jag åkt förbi.

Jag måste komma till dig och handla lite snart. :)
Har säkert missa senaste Jeanne d´Arc Living Magasinet.
Men den går väl att få tag i på något sätt?

kram kram Zhannah