2009-05-02

Gysinge

Igår var jag tillsammans med mina 2 svägerskor
till Centrum för byggnadsvård i Gysinge.
(Älskar när jag får åka på turné med mina svägerskor)
Det var premiär för Gysinges fantastiska handbok no 9.
En helt fantastisk dag med strålande solsken.
Massor av folk och jag tröttnar aldrig på att gå
runt där och titta och inspireras.
Vi åt en fantastisk grönsakspaj på cafét och satt i ett av
lusthusen och åt och hade det bara bäst.
Tack för att vi fick gästspela i köket en sväng förresten.
Det gör vi gärna om. Urtrevligt!
Så här ser den nya handboken ut.
Borde finnas i var mans hus......
Lite bilder från gården.
Här har man målat exempel på hur man
kan behandla sitt trähus.
Keramiken vill jag bara ha.
Åsså glasen förståss.....
Hitta ett stort grönt fat som jag har lagt
på önskelistan.
Kosta nästan 1000 spänn men det får man tugga i sig.
Håller man i fatet så förstår man......
Tänk att så små detaljer kan vara så otroligt vackra
När man ser den här bilden, undrar man va faan dom
tänkte på när man uppfann laminatgolv......
KramKram på Er alla och njut av våren.
(har nyligen fått en pollen-spruta, så nu kan jag åxå njuta :)

2 kommentarer:

hagagården sa...

Hej
Det verkar som ni haft en underbar dag i gysinge,håller med dig det finns mycke att titta på där och handla så klart.
kram o ha en go kväll
ninni

Unknown sa...

Vilka härliga bilder!! Kände såplukten hit.. mmm.. Ha det så gott. Kram Lenita